2 maja nasze biura stacjonarne będą nieczynne. W tym dniu infolinia będzie dostępna w godz. 9:00–20:00. Jazdy odbywają się zgodnie z harmonogramem.

6 największych błędów kierowców na Rondzie „Hynka” – błędy podczas zawracania

Poznaj największe błędy zawracania i już nigdy ich nie popełniaj!

1. Wjazd na rondo bez upewnienia się czy „wewnątrz” ronda jest miejsce.

Efekt: Powoduje to zablokowanie pojazdów z lewej strony, które już są na rondzie. Po zmianie świateł uniemożliwiają pojazdom z lewej opuszczenie ronda.
Co należy zrobić: Należy wjeżdżać na rondo jeśli mamy pewność, że nie zatrzymamy się w poprzek pojazdów z lewej, które już są na rondzie.

2. Ustawianie się w kolejce do jednego pasa jeden za drugim bez wykorzystania wszystkich trzech pasów.

Efekt: Powoduje to zmniejszenie przepustowości ronda, ponieważ na jednym cyklu świateł mniej pojazdów mieści się na rondzie.
Co należy zrobić: Powinno się zajmować wolny pas, zamiast uparcie „śledzić” pojazd przed nami.

3. Zatrzymywanie na torach pomimo nadjeżdżającego tramwaju lub oczekującego na przystanku.

Skutek: Powoduje to zablokowanie jadącego pojazdu szynowego.
Co należy zrobić: Jeżeli nadjeżdża tramwaj lub oczekuje na przystanku należy oczekiwać przed torowiskiem.

4. Oczekiwanie przed torowiskiem pomimo braku tramwaju w „okolicy”.

Skutek: Zatrzymywanie przed torowiskiem powoduje powstanie wolnej przestrzeni na rondzie, która mogłaby być wykorzystana przez inny pojazd, im więcej aut wjedzie i zjedzie z ronda tym płynniejszy ruch.
Co należy zrobić: Jeżeli nie nadjeżdża żaden tramwaj lub nie oczekuje na przystanku należy zatrzymać się na torowisku i tam czekać na zmianę świateł.

5. Nierespektowanie sygnalizatora po drugiej stronie jezdni kiedy jest się już na rondzie.

Skutek: Kierowcy, którzy wykonują skręt w lewo pomimo, że są przed linią przerywaną są skierowani w lewą stronę i obserwują niewłaściwy sygnalizator. Powoduje to przejazd podczas wyświetlania czerwonego sygnału świetlnego.

6. Wykonywanie skrętu w lewo z pasa do jazdy na wprost. Kierowcy omijają zator utworzony przez pojazdy oczekujące na skręt w lewo i skręcają w lewo z pasa do jazdy na wprost.

Skutek: Taka sytuacja może doprowadzić do kolizji z poprawnie jadącymi pojazdami.
Co należy zrobić: do skrętu w lewo zawsze ustawić się na lewym pasie
Koniecznie poćwicz manewry zawracania i skrętu w lewo na warszawskim rondzie „Hynka”. Opanowanie tego ronda to na pewno przewaga na egzaminie.
Zobacz nasz film i zawracaj poprawnie na rondzie Wojnara!https://www.youtube.com/watch?v=OCuBRzdPXzo

Nie odkładaj planów na jutro

Zapisz się na kurs już dziś!

Spis treści
Spodobał się artykuł?
Udostępnij znajomym